Sziasztok!!!
Túl vagyunk 2011 első F1-es nagydíján. Nem is akármilyenen! Vettel könnyedén megnyerte a melbourne-i évadnyitót ez előre látható volt, Hamilton a második helyen zárt, ezt is sejteni lehetett a futam előtt, de azt, hogy Vitalij Petrov az első orosz Forma 1-es pilóta a dobogó legalsó fokát el tudja majd foglalni, azt nem gondolta senki.

Persze az Abu Dhabi nagydíj óta már megtudhattuk róla, hogy tud vezetni, ha kell, de azt nem, hogy akár dobogóra is fog állni. Érdemes elgondolkodnunk azon, hogy vajon miért szerződtették Nick Heifeldet a Lotus-Renautlhoz! Lehet, hogy Pertov lesz Kubica távollétében az első számú pilóta? Lehet, hogy Heifeld nem volt egy szerencsés választás, vagy ez a gyenge teljesítmény csak a kihagyott idő okozza? Egy biztos, ezen túl Petrovra érdemes lesz figyelnünk, és talán egyszer őt is majd a világbajnokok között fogjuk emlegetni! Megemelem előtte nem létező kucsmámat!! :D
Vettel nagyon szépen higgadtan vezette a futamot. Nem szeretném kritizálni Vettelt, mert tényleg egy hatalmas tehetség, és nagyon valószínű, hogy ő lesz ennek az idénynek is az egyik nagy Vb esélyese, de egy ilyen kocsival nem művészet futamot nyerni, ráadásul úgy, hogy a verseny 90%-ban köze nem volt a mezőnyhöz. Kb. olyanok voltak az erőviszonyok a Red Bull és a McLaren között, mintha egy agyon tuningolt "kis" Polskit versenyeztetnék egy csúcs kategóriás Porschéval! Ez jó rész abban testesült meg, hogy gyakorlatilag a két Red Bull-os a KERS-et nem is használta! Webber még a rajtnál sem, de terjengtek olyan pletykák a padbockban, hogy elromlott a Red Bull KERS-e, meg hogy ez csak egy stratégiai átverés, hogy a más csapatok figyelmét eltereljék a többi apróságról, de szerintem az égész csak azért van, hogy legyen. Nincs itt más tény, csak az, hogy olyan Red Bull fölény van, hogy a nagyobb autógyártók arról koldulnak. Gondolok itt a Ferrarira, ami, ugye a legtöbbet tesztelt a mezőnyben, meg hogy az ő autójuk a legmegbízhatóbb. Az szép és kifejezetten kellemes háttér, hogyha egy kocsi megbízható, de mi értelme van a megbízhatóságnak, hogyha nem lehet vele nyerni. Mondjuk, amit a futam elején Massa, és Button művelt egymással, azért meg lehet dicsérni a Ferrarit, de inkább Massát kéne megdicsérni érte.
Ami szomorú volt a futamban, az az, hogy mind a két Mercedes kiesett, és az még fájóbb, hogy az egyik kiesését egy nagyon tapasztalt pilóta Rubens Barrichello meggondolatlansága okozta.
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Körök | Idő |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 58 | 1h29:30.259 |
2 | Lewis Hamilton | McLaren | 58 | +22.297 |
3 | Vitaly Petrov | Renault | 58 | +30.560 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 58 | +31.772 |
5 | Mark Webber | Red Bull | 58 | +38.171 |
6 | Jenson Button | McLaren | 58 | +54.300 |
7 | Sergio Perez | Sauber | 58 | +1:05.800 |
8 | Kamui Kobayashi | Sauber | 58 | +1:16.800 |
9 | Felipe Massa | Ferrari | 58 | +1:25.100 |
10 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 58 | +1 kör |
11 | Adrian Sutil | Force India | 58 | +1 kör |
12 | Paul di Resta | Force India | 58 | +1 kör |
13 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 58 | +1 kör |
14 | Nick Heidfeld | Renault | 58 | +1 kör |
16 | Jérôme d'Ambrosio | Virgin | 58 | +2 kör |
17 | Rubens Barrichello | Williams | 58 | +3 kör |
20 | Jarno Trulli | Lotus | 57 | +3 kör |
Nem értek célba:
Rubens Barrichello | Williams |
Heikki Kovalainen | Lotus |
Timo Glock | Virgin |
Nico Rosberg | Mercedes-Benz |
Michael Schumacher | Mercedes-Benz |
Pastor Maldonado | Williams |
Nem kvalifikáltak | |
Tonio Liuzzi | HRT |
Narain Karthikeyan | HRT |