Sziasztok!!!
Az FIA mint tudjuk a diffúzorokkal való varázslást akarja betiltani a Brit Nagydíj kezdetével, de már itt Valenciában is szigorítja a szabályt, melynek következménye még az is lehet, hogy a világbajnoki pontverseny fiatal éllovasát harcra kényszerítse vetélytársival szemben.

Mint egy kis olvasás után megtudtam a fúvott diffúzor működési elve abból áll, hogy a megfelelő irányba állított kipufogóból kiáramló forró levegő beáramlik a hátsó diffúzorba, és így plusz leszorító erőt nyerhetnek vele a pilóták. Természetesen a kipufogóból nem minidig ugyanannyi gáz áramlik ki, így a kocsi irányítása labilissá válhat, ezért kitalálták a pillangó szelepet a mely képes állandó nagy áramlású gáz kibocsájtás elérni, na meg egy kicsit bütyköltek a gázpedált, és a motort összekötő elektronikai kapcsolaton. Így ˇ"becsapva" a motort a kipufogóból akkor is nagy áramlással távozhat a forró égéstermék, amikor nem nyomják padlóig a gázpedált.
Tavaly a Hungaroringen volt az a felvetett pletyka, hogy a Red Bullnak és az őket "másoló" Ferrarinak sokkal alacsonyabban van az első légterelő szárnya, mint a többi csapatnak! A különbség valóban szemmel láthatóvolt.

Az FIA ellenőrizte a szárnyakat, és szabályosnak találta, így mehetett tovább Vettel, és a RBR-Renault hódító hadjárata.
Most
2011-ben a Red Bullnál ugyan ez a helyzet, csak most azért, mert így csináltak helyet a diffúzorban a kipufogónak.
Így a kocsi hátulja magasabb, és az eleje jobban előre dől, mint a többi istálló autója.
A Silverstone-ban érvénybe lépő szabályváltoztatás is hangzik:
Tiltott az a kipufogó rendszer, amelyekben gázelvételkor 10°%-kal nagyobb a pillangószelep nyitva állása, és jövőre minden csapat köteles felül kivezetni a kipufogót.
Valenciában az FIA betiltja a motorbeállításokkal való babrálást az időméeő, és a futam között. Ezzel a döntéssel egy kicsit olyan érzésem van, mintha az FIA-t saját szövetségesemnek tudhatnám. Mintha az FIA is mindent elkövetne azért, hogy a Red Bull-t visszafogja, és a többi csapatnak is legyen esélye megverni őket.
Az első szabadedzést Webber nyerte, ahol Vettel csak a tizenhatodik lett, a másodikat Alonso nyerte, ahol vettel a harmadik helyen zárt. Beválni látszik az FIA szabályváltoztatása, de okosabbak leszünk az időmérő után:)
Érdekesség: Mivel holnaphoz egy hétre veszi kezdettét a kétnapos 2011-es WSR Hungaroringen megrendezett Renault hétvége, ezért úgy gondoltam egy kis toborzó célzattal kirakom ezt a videót. A JEGYEKET LE LEHET TÖLTENI, ÉS KI KELL NYOMTATNI. TELJESEN INGYENES AZ EGÉSZ!!!!!!!!