Bejáratás

Üdvözlöm a kedves látogatókat a blogon! Ezen a blogon a F1-gyel és ritkán a magyar autósporttal kapcsolatos eseményekről saját véleményemet, meglátásomat, vagy csak már-már beteges agymenéseimet olvashatjátok el;) Saját amatőr autós videóimat is itt mutatom be! Elérhetőség: gbatkai@gmail.com

Lájk, ha neked is tetszik!!

  

Friss topikok

Videóim:

Naptár

augusztus 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Elit blogok!

Címkék

2010 (1) abudhabi (2) alonso (8) barcelona (2) bruno (1) button (14) dirt3 (3) drift (1) ecclestone (2) f1 (52) f1 in schools (1) falken (2) game (7) grosjean (1) gyula (1) hamilton (18) heifeld (2) hungaroring (10) húsvét (1) időmérő (2) isztambul (2) karácsony (1) kína (1) kobajasi (1) maserati (1) massa (3) melbourne (4) michelisz (5) monaco (4) montreal (2) monza (1) mustang (1) nfs (4) nürburgring (1) palik (3) perez (3) petrov (2) raikkönen (3) rally (1) renault (2) ricciardo (2) rosberg (2) rpcjs (1) sanghai (1) sanghaj (2) schmacher (1) schumacher (4) senna (5) sepang (4) shellby (1) shift (2) shift2 (5) silverstone (2) singapore (1) spa (1) suzuka (1) szalay (2) szponzorok (1) tereprally (3) transformers3 (1) update (9) valencia (3) vaughn (1) vaughngittin (1) vettel (23) webber (11) wsr (2) wtcc (4) Címkefelhő

Vettelnek már Valenciában küzdenie kell?

BigBeer96 2011.06.24. 16:59

Sziasztok!!!

Az FIA mint tudjuk a diffúzorokkal való varázslást akarja betiltani a Brit Nagydíj kezdetével, de már itt Valenciában is szigorítja a szabályt, melynek következménye még az is lehet, hogy a világbajnoki pontverseny fiatal éllovasát harcra kényszerítse vetélytársival szemben.

Mint egy kis olvasás után megtudtam a fúvott diffúzor működési elve abból áll, hogy a megfelelő irányba állított kipufogóból kiáramló forró levegő beáramlik a hátsó diffúzorba, és így plusz leszorító erőt nyerhetnek vele a pilóták. Természetesen a kipufogóból nem minidig ugyanannyi gáz áramlik ki, így a kocsi irányítása labilissá válhat, ezért kitalálták a pillangó szelepet a mely képes állandó nagy áramlású gáz kibocsájtás elérni, na meg egy kicsit bütyköltek a gázpedált, és a motort összekötő elektronikai kapcsolaton. Így ˇ"becsapva" a motort a kipufogóból akkor is nagy áramlással távozhat a forró égéstermék, amikor nem nyomják padlóig a gázpedált.

Tavaly a Hungaroringen volt az a felvetett pletyka, hogy a Red Bullnak és az őket "másoló"  Ferrarinak sokkal alacsonyabban van az első légterelő szárnya, mint a többi csapatnak! A különbség valóban szemmel láthatóvolt.
Az FIA ellenőrizte a szárnyakat, és szabályosnak találta, így mehetett tovább Vettel, és a RBR-Renault hódító hadjárata.
Most
2011-ben a Red Bullnál ugyan ez a helyzet, csak most azért, mert így csináltak helyet a diffúzorban a kipufogónak.
 
Így a kocsi hátulja magasabb, és az eleje jobban előre dől, mint a többi istálló autója.  
 
A Silverstone-ban érvénybe lépő szabályváltoztatás is hangzik: 
Tiltott az a kipufogó rendszer, amelyekben gázelvételkor 10°%-kal nagyobb a pillangószelep nyitva állása, és jövőre minden csapat köteles felül kivezetni a kipufogót.
Valenciában az FIA betiltja a motorbeállításokkal való babrálást az időméeő, és a futam között. Ezzel a döntéssel egy kicsit olyan érzésem van, mintha az FIA-t saját szövetségesemnek tudhatnám. Mintha az FIA is mindent elkövetne azért, hogy a Red Bull-t visszafogja, és a többi csapatnak is legyen esélye megverni őket.
 
Az első szabadedzést Webber nyerte, ahol Vettel csak a tizenhatodik lett, a másodikat Alonso nyerte, ahol vettel a harmadik helyen zárt. Beválni látszik az FIA szabályváltoztatása, de okosabbak leszünk az időmérő után:)
 
Érdekesség: Mivel holnaphoz egy hétre veszi kezdettét a kétnapos 2011-es WSR Hungaroringen megrendezett Renault hétvége, ezért úgy gondoltam egy kis toborzó célzattal kirakom ezt a videót. A JEGYEKET LE LEHET TÖLTENI, ÉS KI KELL NYOMTATNI. TELJESEN INGYENES AZ EGÉSZ!!!!!!!!
 
 

 

 

Címkék: f1 valencia

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wwwplayformaone.blog.hu/api/trackback/id/tr953011806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.